Rolowanie mięśni – kiedy i jak to robić

Sposób na rolowanie mięśni, czyli kiedy i jak to robić?

Aktywność fizyczna cieszy się coraz większą popularnością, podobnie jak zdrowe odżywanie. Wiele osób ćwiczy, ponieważ marzy o ładnej sylwetce, ale również dlatego, że to doskonały sposób na relaks po całym dniu siedzenia za biurkiem. Początki nie są łatwe i często wiążą się z zakwasami, podobnie jak intensywne treningi, które mogą nieść ryzyko kontuzji. Dlatego też tak ważne jest rolowanie mięśni, które niesie wiele korzyści.

Jak i kiedy rolować mięśnie?

Możemy robić to na trzy sposoby – przed treningiem, po, a także poza nim, wszystko zależy od tego jaki jest Twój cel.

1. Przed treningiem: takie rolowanie mięśni doskonale je uelastyczni i pozwoli lepiej przygotować się do wysiłku. Najlepiej wykonać je podczas rozgrzewki, kiedy tętno i temperatura ciała są podwyższone. Wystarczy, że zrobisz po 5-10 przewałkowań na każdą z części ciała.

2. Po treningu: sprawdzi się, jeśli chcesz rozluźnić spięte mięśnie, a jednocześnie przyspieszyć ich regenerację. Takie rozwiązanie jest praktykowane, zwłaszcza gdy następnego dnia również wykonywana będzie aktywność fizyczna. W takiej sytuacji rolowanie musi być o wiele bardziej precyzyjne, a nacisk mocniejszy.

3. Poza treningiem: nawet jeśli nie planujesz ćwiczeń w danym dniu, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić rolowanie. Jeśli odczuwasz bóle mięśni to powoli przesuwaj po nich wałkiem, zatrzymując w szczególnie wrażliwych miejscach. Dodatkowo możesz wzbogacić całość o rozciąganie i rozprostowywanie kończyn.

O czym należy pamiętać?

Ból odczuwany w danym miejscu, nie zawsze dotyczy jedynie tego obszaru, najczęściej powodowany jest również przez inne, współpracujące mięśnie. W związku z tym, proces rozluźniania należy przeprowadzać na całej powierzchni ciała, zamiast ograniczać się tylko do zewnętrznej części łydki.

Odpowiednia regeneracja jest niezwykle ważna, to od niej w dużej mierze zależy nasza wydajność podczas kolejnego treningu. Co więcej, pozwala również zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji, dlatego nie należy o niej zapominać. Najlepszy trening to taki, który jest efektywny, a jednocześnie w pełni bezpieczny dla naszego zdrowia.

Masz jakieś pytania?
Umów się na trening